fOLLOw rapat kot..

Tuesday, December 21, 2010

Mengapa sampai sekarang kamu belum menikah?


salam sumer....
Nie cerita sekadar renungan...

 "Mengapa sampai sekarang kamu belum menikah?"
 ujar seorang kepada temannya yang sampai sekarang masih
 membujang. "Sejujurnya sampai sekarang ini saya masih terus mencari
 wanita yang sempurna. Itulah sebabnya saya masih membujang. Dulu
 waktu saya di Utara, saya berjumpa dengan wanita yang cantik yang
 amat bijaksana. Saya fikir inilah wanita ideal untuk saya dan sesuai
 menjadi isteri saya. Namun belakangan selepas itu pada masa
 berpacaran baru aku tahu dia sebenarnya amat sombong. Hubungan kami
 putus sampai disitu.
 Di Ipoh saya ketemu seorang perempuan yang cantik jelita,ramah dan
 dermawan. Pada perjumpaan pertama aku begitu takjub dan seronok.
 Hatiku berdesir kencang, inilah wanita idealku. Namun selepas itu
 baru saya tahu, ia banyak tingkahlaku yg tak baik dan tidak
 bertanggung jawab.
Dan ketika aku di JB, aku bertemu wanita yang manis, baik, periang
dan pintar. Dia sangat menyenangkan bila diajak berbicara, selalu
 nyambung perbualan kami dan penuh humor. Tapi terakhir aku ketahui
 kalau dia dari keluarga yang berantakan yakni berpecahbelah dan
 selalu menuntut sesuatu yang kita tidak mampu memenuhinya. Akhirnya kami berpisah.
 Saya terus mencari, namun selalu mendapatkan kekurangan dan
 pada wanita yang saya temui. Sampai pada suatu hari, saya bersua
 dengan wanita ideal yang saya dambakan selama ini. Ia begitu cantik
 pintar, baikhati, dermawan dan penuh humor. Dia juga sangat perhatian
 dan sayang kepada orang lain. Saya fikir inilah pendamping hidup saya
 yang dikirim oleh Tuhan untuk saya".
"Lantas?!", sergah temannya yang dari tadi tekun mendengarkan
 "Apa yang terjadi? Mengapa kamu tidak terus meminangnya? ". Yang
ditanya diam sejenak dan akhirnya dengan suara perlahan si bujang itu
menjawab,
 "Baru sekarang aku mengetahui bahawa ia juga sedang mencari lelaki
 yang sempurna".
 Kesimpulan : Sudah diketahui maksud daripada cerita itu ?
 .. Nobody's perfect. Jadi jangan mensia-siakan apa yang sudah
ada di hadapan kita,belum tentu nanti kita mendapatkan yang lebih
 baik dari yang sekarang kita dapat, Tak kiralah kita ni lelaki ke
pempuan ke...
-salam-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...